Sider

lørdag den 9. december 2017

9. December



Så kom årets julemarked til byen.
Eller ...
Vi kom til byen, 
hvor årets julemarked finder sted denne weekend inde i København.

Det er vitterlig mange ~ mange år siden, 
at der har været så mange besøgende herinde i
Det Grønlandske Hus.
Faktisk så mange, at jeg til sidst måtte opgive at
tage flere billeder.

Der er så mange boder i det Grønlandske Hus
med alskens håndarbejder.
Strikkede ørevarmere i moskusuld, huer, sjaler vanter, håndledsvarmere,
der er hjemmebag i små fine cellofanposer,
fine figurer i fedtsten og enkelte i ben ~ så smukke,
armbånd, luffer og puder i sælskind,
øreringe, armbånd og halskæder i perler,
julepynt i sælskind ... som jeg osse blandt så
meget andet kunne ønske mig,
strikkede trøjer, gamle bøger og træfigurer,
malede sten, ting i ler,
masker i forskellige materialer.

Der er så mange fine ting på julemarkedet.
Jeg har ikke fået alt med,
og så vil lige sige,
at der var en rigtig dejlig stemning derinde.
Eneste *minus* for mit vedkommende ...
jeg tør næsten ikke skrive det ...
jeg fik aldrig en kop kaffe, da der var så propfyldt
med mennesker nede i kælderen hvor man kunne
støtte Nanu børn

Jeg kan kun opfordre til at besøge Det Grønlandske Hus inde i
København, der julemarked i morgen fra kl. 11 - 16,
gratis adgang.




Årets grønlandske julemærke
kan osse købes inde i Det Grønlandske Hus,
og i dag sad kunstneren  Gukki Nuka og signederede
julemærker.
Det var ham selv som spurgte om jeg ville have et
billede med ham på og julemærkerne.
Det ville jeg da gerne,
desværre blev billedet lidt sløret,
men ikke oplevelsen.




Sidst og ikke mindst,
så var der gensyn med nogle fra barndommens gade.


Før hjemturen krydsede jeg lige Rådhuspladsen,
det er et must.
Det var bidende koldt og der var ikke så mange
mennesker på Rådhuspladsen.
Til gengæld fik jeg så et godt billede af juletræet derinde.







Bag dagens låge, gemte der sig en tromme
der hænger så fint på juletræet.




God jule ~ hygge til jer derude.





4 kommentarer:

  1. Kære Du dejlige kvinde, hvor er jeg dog glad for, at du igen blogger <3 Jeg nyder sådan dine daglige indlæg, for det er så hyggeligt at læse med hos dig - så du skal have hjertelig tak for, at du deler dine julerier med os andre <3
    Du ønskes en helt vidunderlig december, en glædelig jul samt et godt og lykkebringende nytår <3 Kærlige tanker og kram fra Louise <3

    SvarSlet
    Svar

    1. Kære Louise, mange tak for dine fine ord <3
      Jeg får vist kun blogget i december måned, og så bliver det til noget der kan laves op til jul. Nogle ting får jeg måske kun lavet en enkelt gang, mens andre ting bliver lavet år efter år, for på den måde at have et lille lager af julepynt. Det nyder jeg faktisk rigtig meget.
      Du og dine ønskes en skøn ~ herlig jul og skønt og herligt nyt år :o)

      Mange Tanker og Knus her fra <3

      Slet
    2. Kære Du,
      At læse med på din dejlige kreative blog er så hyggeligt, så bliv du endelig ved med at blogge, når du føler for det <3
      Jeg nyder så meget at følge med i dine kreative gøremål her i december, og det er også super hyggeligt at se, hvad der gemmer sig bag lågerne i din julekalender <3
      Hjertelig tak skal du have <3 Kram <3

      Slet

    3. Dejligt du kan li' juletemaet :o)
      Det er osse hyggeligt at nørkle med lidt forskelligt. Tak for dine fine ord.

      Knus her fra <3

      Slet