Sider

lørdag den 16. december 2017

15. December



Der er så mange gøremål her i december.
I går var ingen undtagelse og jeg måtte en tur til Byen.
København.







Der var pyntet op på Strøget
og i mange vinduer.
Et såkaldt Julemarked er opstillet 
ikke langt fra Storkespringvandet og ved d'Angleterre.




Læg lige mærke til lågerne på vinduerne.
Hver har de et eventyr.
Så fint det er.










Men på en eller anden måde,
så virkede det som om, at 'det ikke er som tidligere'.






Førhen var der juleudstillinger rigtig mange steder.
Udover de obligatoriske guirlander med hjerter, stjerne og lys,
så var mange butikker osse pyntet fint og festligt op.

Mange steder var der nisser og julemænd i vinduesudstillingerne
som 'bevægede' sig,
de spiste risengrød, gyngede, vinkede, slog kolbøtter ...

Det savner jeg !

I år har jeg oplevet at,
de sjove juleudstillinger,
det er dem folk har omkring deres hus
og i deres haver.
Det er et sandt festorgie hvad lys og farver præsterer.
Indrømmet.
Jeg er fristet.

Jeg stod i kø langt ude på fortovet,
da jeg pludselig kunne høre musik.
Og så smuttede jeg ud af køen og gik i retning af musikken.




Det var den Kongelige Livgarde,
der spillede op.
Og i min befippelse,
fik jeg ikke filmet dem da de kom marcherende lige forbi mig.




På hjemturen i s-toget,
 fik jeg denne sjove fætter af nålen.




Som snart får følgeskab af ny fætter,
ligeledes med sokker på.




Opskriften kan du finde lige her




Bag dagen låge, gemte der sig et valdhorn.





God jule ~ hygge til jer derude.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar