Sider

fredag den 1. december 2017

1. December



Så hurtig som tiden er gået,
og vi er jo osse fulgt med
langt hen ad vejen.

Selv om tiden er gået,
så er der noget som altid vender tilbage.
Det er noget med det gamle og det kendte.
Traditionerne,
ikke mindst.

Sidste jul fandt jeg en julekalender,
som vækkede mange mindre frem fra en svunden tid.
I år ville jeg finde en noget tilsvarende ...
Det var dog svære i år,
men jeg fandt dog denne :




Og bag dagens låge gemte sig dette billede :



En kamel.

For første gang i mit liv har jeg foræret mig selv en ...
ikke mindre end en ...
chokolade kalender.
( ... det har jeg dog lige godt aldrig før prøvet ... )




Om det er uret, hvilket det jo nok er, så var min første tanke :
Olsen Banden.

Dog må jeg sige, at selve chokoladen sagte himmelsk.




Rundt omkring i det ganske land bliver juletræerne tændt i disse dage.
I morges nød jeg synet af dette juletræ.






Det hele var så intenst,
det var stilheden og lysene.
Og det er sikkert, at jeg kan stå og nyde synet lige så snart mørket falder på.




God jule ~ hygge til jer derude.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar