Sider

lørdag den 24. december 2016

23. December



Ingen jul uden faste traditioner.
Denne særlige *rose*
er det meste af året gemt væk
og ved juletid finder jeg den frem igen.

I år ville jeg se, om jeg ramte rigtig med 
at den ville være foldet ud juleaften.




Rosen har jeg fået her fra


Og se lige engang her ...



Der går nok en dages tid, før den er helt foldet ud.

Jeriko's rose, får lidt vand i en skål, 
herefter begynder den lige så stille
at åbne sig og folde sine smalle blade ud
og efterhånden bliver bladene grønne.

Når Jeriko's rosen har været grøn i flere dage,
så fjerner jeg den fra den skål den har stået i
og sætter den over i en anden og lader den stå.
Lige pludselig er Jeriko's roesen blevet grå
og er lige til at putte i en kasse indtil næste gang.


Bag dagens låge, gemte der sig en krans med rødt bånd om og sløjfe på.
Nu kan vi altså næsten ikke komme tættere på.


 
 
 
 
God jule ~ hygge til jer derude.





2 kommentarer:

  1. Hvor sjovt, at du stadig har din Jerico's rose. Har også min endnu, men den kommer ikke frem hvert år mere. Synes den er mere grå end grøn og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre, for at få den pæn grøn igen, men sjov *skabning* er det. Overlevelse der vil noget. Godt nytår

    SvarSlet
    Svar

    1. Jeg er glad for den og har bestemt mig for, at sætte den ind ved påsketid.
      Mon ikke du skal tagge din Jerico Rose ind nogle dage for at der kommer liv i den igen ?

      Du ønskes et Godt og Dejligt Nyt År :o)

      Knus her fra.

      Slet