Sider

tirsdag den 10. marts 2015

Forår



Foråret er stærkt på vej.
Overalt pipler det op.
Smukke farver.



En krokus, der stod lidt for sig selv bag en hæk.
Jeg skal da vist have købt nogle flere løg.
 


Et sats var det, da jeg tog dette billede. Jeg rettede linsen opad,
mens jeg sad på hug. Det kunne ikke rigtig lade sig gøre at ligge
ned på jorden og fange 'puderne' der hænger på stænglerne 
fra en japansk høst anemone.



En blomst jeg osse vældig godt kan lide,
er denne jule rose.
I år blomstrer den flittigt.



Og så en sjov fætter her,
pibeløg.
Sidste år satte jeg et par løg ud på en lille jord bunke,
sørme om ikke de kravler opad.






Denne gran er mere en et par meter,
alt for stor for mig, hvis nu en eller anden storm tager fat.
Med lidt hjælp, blev den kæmmet.





Nu ligner den en ørnerede.
Men om et år eller to, 
så vil den komme til at se 'pænere' ud.


Til gengæld kan jeg nu fjerne en masse ukrudt,
så jeg kommer da vist til ikke at holde så mange kaffe pauser
i haven, bare fordi ... solen skinner.




6 kommentarer:

  1. Åhh ja, det er så lækkert, at foråret viser sig og her længes min have bestemt også efter min opmærksomhed, men en dum byld hæmmer mine bevægelser og jeg må pænt vente med have-roderi lidt endnu.
    God meget tidlig morgen hilsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte at rose dig for dine fotografier. De er da helt vildt godt skudt :)

      Slet

    2. *av ~ av* og God bedring til dig.
      Det er ikke meget jeg får rodet i haven, men lidt hjælper jo osse :o)
      Jeg tænker at jeg har været mere end heldig med billederne, for cameraet er ved at stå af.

      God weekend til dig :o)
      Knus her fra.


      Slet
  2. Hvor er det smukke blomster, du har i haven <3 Kram <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Glr, jeg har nomineret dig i en blogleg, som jeg håber, du vil deltage i :-) Kram <3

      Slet

    2. Kære Louise, det er betænksomt af dig at tænke på mig, men jeg kommer til at springe over og ønsker dig og andre bloggere *pøj ~ pøj* med blog legen. En god måde at få indblik på andre bloggere og komme lidt omkring i bloggens verden <3

      Knus her fra.

      Slet