Sider

torsdag den 16. oktober 2014

U ~ hygge, når mørket falder på



Det er Herrens mange år siden 
at jeg har udhulet et græskar.
Det var faktisk sjovt.




Billedet her er taget uden blitz.
Mørket er faldet på og der er lys i græskaret.
( og jow, naboerne her omkring har hængt ude af vinduerne, for at se det sære syn )


Hen over weekenden var datteren hjemme på besøg
og vi havde talt om at udhule et græskar og skære motiver på det.
Vi nåede det ikke, 
men nåede til gengæld så meget andet.
PLUS
nyde samværet igen.
Vi fik god mad, 
både morgen, middag og aften,
og alt det løse imellem.

Først i dag fik jeg fundet nogle remedier frem
og gik igang med *operation græskar*




Da jeg ikke er nogen ørn i køkkenet,
har jeg kun gemt et par græskar kerner,
som jeg vil forsøge at så til foråret.
Alt det der med græskar suppe
og det at riste kernerne på en pande,
det overlader jeg glad til andre.

Før hen var jeg ivrig modstander af Halloween,
synes det var noget pjat at importere denne mærkværdige tradition.
Helst ville jeg dengang hellere bruge roer, 
fremfor græskar.

Roerne var bare ikke sådan lige til at få fat på.

I dag ser jeg anderledes på det.

God weekend til jer derude.


4 kommentarer:

  1. Sikke et arbejde du har haft gang i
    Den er vist lidt sej at skære i , har jeg hørt
    Flot er den
    Knus og god weekend

    SvarSlet
    Svar

    1. Det var faktisk hårdere at skære i end jeg vidste.
      Ind imellem smuttede kniven fra mig og skar længere end jeg ville have det.
      Men det var nu sjovt.

      God aften til dig.
      Knus her fra.

      Slet
  2. Dejligt, at du har haft skønne timer sammen med din datter og lygtemanden klarede du jo flot selv at lave. Har lige besluttet mig for, at jeg vil se om jeg kan skaffe et græskar i dag. Der er udsolgt i butikkerne, men der skulle vist være en der sælger privat.
    Har kun lavet græskar lygter få gane, da jeg synes det var mega svært at skære i. Kom da også til skade under processen :)
    Nu må vi se. Ellers klarer jeg mig nok også uden :)
    God weekend kære dig

    SvarSlet
    Svar

    1. Hver aften har jeg haft lys i græskarret og det ser nu osse ganske hyggeligt ud.
      Som sagt, er det første gang i mange år jeg prøver det igen ... og hold da op ... hvor det er sjovt.
      Dog vil jeg ikke forsøge mig med de små pynte græskar.

      En god aften til dig.
      Knus her fra.

      Slet