Sider

fredag den 26. september 2014

Ligge ~ underlag



Det er ikke fordi at jeg skal på
telttur eller noget.
Nej.




Yoga,
bliver liggeunderlaget brugt til.
Det er mindst 100 ( læs : 34 ) år siden jeg gik til yoga.
Valget i år var mellem linedance og yoga.
Linedance ligger på et sent tidspunkt, for mit vedkommende, i området her 
plus en del ventetid med offentlig transport.

Til gengæld ligger yoga på et særdeles godt tidspunkt,
det ligger ikke langt fra hvor jeg bor og transportmæssigt
har jeg fået kørelejlighed.
Hvor heldig kan man så være ?

Mange års magelighed har sat sig på det nogle kalder : 
depoterne.
Under aftenens yoga,
kunne jeg pludselig mærke nogle muskler,
de var ikke så elastiske, som de engang har været
og det var lige som om at senerne visse steder er blevet afkortet
med adskillige cm.
Når jeg lavede nogle af de lidt svære øvelser,
lignede det noget der var løgn.
Det kan ikke beskrives. 
Det skal ses.

På et tidspunkt, sidst i yoga programmet
var der afslapning ...
Wow, siger jeg bare.
Jeg faldt i dyb dyb søvn og det måske i 2 - 3 minutter.
Andre gange var jeg så langt henne mod søvnen, 
men kunne stadig høre undervisers stemme.

Det gav en dejlig velvære
og hjemme igen gik jeg igang med at lave mad
( nu var det jo taget op af fryseren før jeg tog afsted )
men jeg havde bare ikke lyst til mad.
Jeg tænker at det var de gode øvelser til yoga der var årsag til det.
Det ved jeg så til næste gang.

Og så er det aldrig for sent at gøre noget godt for sig selv.


4 kommentarer:

  1. Det lyder vældig afslappende
    Måske du får brug for underlaget til sommer. Vores fælles veninde og jeg overvejer at få afprøvet nogen shelters når det igen bliver lysere tider. :-)
    Knus og rigtig god weekend, Pia

    SvarSlet
    Svar

    1. Shelter har jeg endnu ikke prøvet at overnatte i. Der er jo efterhånden flere steder der er sat shelters op, mange cyklister bruger dem langs de forskellige cykelruter.

      Kan du osse have en dejlig weekend :o)
      Knus her fra.

      Slet
  2. Åhhh jeg synes jeg kan mærke, hvordan det gør.... der i de der muskler, der ikke helt er muskler mere. Hvor lyder det godt, at du har meldt dig til det. Tror så ikke jeg ville komme ud af de stillinger, hvis jeg først fik mig anbragt i dem.
    Hav en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar

    1. Nååårh ... de dersens muskler *der ikke helt er muskler mere* ...
      Jeg vil hellere sige : Der er ikke megen elastik i musklerne :-D

      M.h.t. stillingerne, så er jeg glad over der ikke er et spejl, så man kan se sig selv og på den anden side, at andre ikke kan se een i stereo.

      Jeg er glad for at jeg fik et bette spark i den gode retning.

      En skøn herlig dag til dig, i morgen.
      Knus her fra.

      Slet