Sider

torsdag den 14. august 2014

Marmelade



I forbindelse med at datteren flyttede hjemmefra,
lavede jeg blandt andet appelsin ~ blomme marmelade
med citron.





Et par appelsiner, en god håndfuld blommer, skralden + saften fra en halv citron
blandet sammen med en sjat vand og en del sukker blev til :
marmelade.

I den kommende tid skal jeg ud i skoven og se om ikke jeg kan samle
lidt forskelligt frugt.
Lige nu bugner det med blommer og hyben.
Der er osse mange hasselnødder, pærer og æbler nede i by - skoven,
derudover er der forskellige slags bær : skov ~ jordbær, hindbær, brombær 
og der er helt sikkert flere slags 
Et par pynte pærer er der osse, endnu har jeg ikke vovet mig ud i disse,
for jeg er slet ikke klar over hvordan jeg skal behandle dem,
men tænker at de skal syltes.





[ When my daughter moved into her new home, I made som glasses of jam,
of oranges, plums and ½ a lemon.
A little bit water and lots of sugar became to :
jam.

This weekend, or after the weekend, I'll go into the wood,
as the fruit is ripe.
Right now there are lots of 
apples, plums, hips, pears, differents berries, hazelnuts and tiny pears.
I don't know how to use the tiny pears. ]




God fornøjelse til jer derude.



4 kommentarer:

  1. Det ser sørme lækkert ud
    Tænker, er det nu på grund af datteren er ( meget mere tid ) eller er det for at fylde hendes skabe? :-))
    Knus

    SvarSlet

  2. Tak skal du ha' :o) ... vil da lige tilføje, at det smager osse godt.
    Og nej, det er ikke p.g.a. datterens flytten hjemmefra, men kan nu godt li' at lave marmelade ... gør det bare alt for sjældent.
    Skabene ... dem må hun selv fylde op ;o)

    God weekend.
    Knus her fra.

    SvarSlet
  3. Uhhh, det ser altsammen rigtig lækkert ud og der er nu altså noget særligt ved det hjemmegjorte.
    Pærer syltede min mor mange af. Halve og uden kernehus. Vi fik dem ofte som dessert med flødeskum til, men hvordan hun gjorde det, husker jeg desværre ikke. Kun smagen, som var mums.
    God aften hilsen fra Tullehuset

    SvarSlet

  4. Kan så absolut godt lide det hjemmegjorte. Det lidt jeg kan, nyder jeg til gengæld.
    M.h.t. marmeladen, så er jeg vældig glad for en lidt bitter og en en lidt syrlig marmelade.

    Syltede pærer, det lyder som om det smager godt ( har aldrig selv smagt det ).

    En dejlig aften til dig.
    Knus her fra.

    SvarSlet