Sider

søndag den 8. juni 2014

Mælkebøtter og Brumbasser




Mælkebøtter og marmelade, 
Fantastisk hvad blomster kan bruges til.
Det var helt tilfældigt at jeg faldt over det,
ideen er hermed givet videre.

  
 Årets første høst af disse skønne små herligheder :




Men lad dig endelig ikke snyde, 
for de er i virkeligheden ganske bitte små,
skov ~ jordbær.



Men har en fantastisk dejlig sødlig smag !



Normalt når jeg er på vej ud i haven,
tjekker jeg ellers altid mine sko efter for bier ...
det gjorde jeg ikke i morges, der var ret køligt i udestuen,
så selvfølgelig var der ikke noget i skoene.
Men det var der,
i den ene sko.
En brumbasse.

Med en kande vand i hver hånd,
nåede jeg lige at tage et skridt ud på risten, 
da jeg mærkede et stik.
Reflektorisk sparkede jeg skoen af
som jeg heldigvis ikke havde lynet
[ ja ~ tænk engang, sko med lynlås ].
Ved lilletåen var kom der en bitte lille prik, der brændte og sved.
Og ved nærmere eftersyn, lå der en lille brumbasse inde i skoen.
Den havde jeg vækket af dens Tornerose ~ søvn
og sådan noget, det koster.

Dagens råd :
Tjek dine sko for bier.




God fornøjelse til jer derude.





2 kommentarer:

  1. Ja, de smukke mælkebøtter kan bruges til mange gode ting og er fulde af vitaminer. Mælkebøttesirup kan anbefales :)
    Uhhh, er dine skovjordbær allerede så fine.... Dem jeg fik af dig, har vokset sig til store, flotte planter. Har sat mange *børn* , blomstrer nu og små bær er på vej med røde kinder.
    Av for den da.... Slemme brumbasse, sådan at ligge på lur og klar til bagholdsangreb. Heldigvis stikker den smukke brummer kun, hvis den virkelig er i knibe, men det gør nas alligevel.
    God solskins mandag

    SvarSlet

  2. Jeg synes det er helt utroligt, hvad blomster el. blade kan bruges til.

    Bare til i dag, vælter jeg i små fine skov ~ jordbær. De modnes bare lige pludselig, hvis nu ... jeg ville *skråstreg* gad, så kunne der nok blive et par glas marmelade ud af dem, men jeg foretrækker nu at spise dem som de er og lade fuglene få resten. Bare vent til næste år, så har du større bær end i år og mange flere :o)

    Foden har det fint, ingen hævelse længere, så den har kun *knurret* ad mig da jeg stak foden i mine havesko ;o)

    God tirsdag til dig :o)
    Knus her fra.

    SvarSlet