Sider

lørdag den 26. april 2014

Den første asparges ...



... er der.
Nu har jeg rundet denne firkantet plet 
mens solen har stået højt på himlen
og gået med næsen i jordhøjde.
Her til morgen kom jeg ud til dette syn.



En grøn asparges der er kommet 2 cm op ad jorden.

Ud af de 8 planter 
med de meget lange blæksprutte rødder,
stod den første af dem sådan her.
Det har den sikkert gjort de sidste par dage ...

Men sjovt er det at følge den / dem.


Der kom flere frø i jorden.
Denne *Jordbær ~ tomat* har jeg ikke før mødt
og er da spændt på hvordan bekendtskabet udvikler sig.
Frøene er så bitte små,
Før posen blev åbnet, var der 18 frø,
men før end jeg fik alle frø ud,
sprang to frø til hver sin side ... krydser fingre for at det
var netop de to frø som der ikke ville spire ...


Hvis du kender denne *Jordbær ~ tomat*,
så skriv endelig et par ord om den, hvordan den smager ...


Tidligere har jeg købt denne her som plante og bare kunne
plante den ud i en krukke.
I år har jeg købt nogle frø, og de blev lagt i jorden igår.
Jeg tænker at den som så mange andre
kan bruges som bunddække,
for at holde ukrudtten nede.





*Susanne med det sorte øje*
hedder den.


Lad dig endelig ikke snyde.
Disse frø er på nærbilledet
m i n d s t     
10 gange større end de er i virkeligheden. 

Med tiden skulle der gerne komme en
Grøn Rævehale
ud af de små røde frø.




Og her ligger der osse nogle bitte små frø :
Valmuer


Jeg kan så godt lide valmuer i forskellige afskygninger
og er spændt på hvilken farve disse får.




God fornøjelse til jer derude.



2 kommentarer:

  1. Øjjj, hvor er jeg misundelig nu.... Dine asparges, som er sat senere end mine, har valgt at titte frem. Mine er ikke at se endnu. Har vist fulgt brugsanvisningen ( fundet på nettet ) alt for godt og sat dem lige rigelig dybt. Men der skulle være håb endnu, siger nogen andre havefolk på facebook :)
    Mine haveplaner for idag, er gået sig en tur. Bedste skulle jo lege med Hjalte igår og selvfølgelig løfte ham op, når han var *fanget*. kilde, kilde og så på den igen... God leg vi har opfundet, men det synes min ryg ikke idag.

    God have-hygge-dag til dig
    Knus

    SvarSlet
    Svar

    1. Det kan godt være at de er sat senere end dine asparges, men ... hvornår kommer de andre op ... ?, de andre 7
      Jeg har gået mere end en runde med næsen helt nede i jordhøjde, men der er kun den ene asparges der er kommet frem.
      Det jeg har gjort er at blande jorden med sand og så et ~ eller ~ andet jord i en pose som jeg købte i Brugsen. Vendte jorden ad flere gange
      ( m e g a hårdt arbejde ! ), vendte sand i ad flere omgange og så til sidst vendte jeg den jord jeg havde købt + det jord der var der i forvejen.
      Hver dag har jeg efterfølgende vandet bedet en smule undtagen de dage det har dryppet ned fra oven :o)

      Jeg håber du ikke døjer for meget, så må alt andet vente. Håber du alligevel får en dejlig weekend :o)

      Knus her fra.

      Slet