Sider

torsdag den 26. december 2013

Den glade modtager


Bage ~ Forme
kan jeg næsten ikke få nok af.



Både til fødselsdag og jul har jeg fået
disse halvstore muffins forme,
som jeg synes, er særlig gode til at bage bollerne i.
Ikke for at bollerne skal have en bestemt størrelse eller form.
Men ganske enkelt fordi,
at bollerne ikke får en hård bund
( lyder skørt, ved jeg godt )
og så holder de længere
( lyder sikkert endnu skørere ... )

Jeg sprøjter formene med en bagespray.
Et super middel jeg ellers ikke havde troet at jeg
ville bruge.

Men jeg har i 1½ måneds tid bagt bollerne i en form som denne
og er yderst glad for måden.

For god ordens skyld må jeg tilføje,
at det er groft reven rødbede jeg har
blandet i bollerne.
Derudover bruger jeg ikke sukker i disse boller,
selvom jeg godt er klar over den proces der sker
med sukker og gær.

Mest af alt,
er jeg den glade modtager af formene,
som jeg har fået af datteren.
Tak.



2 kommentarer:

  1. Uhm! De ser lækre ud
    Glædelig bagjul. Min dag er afsat til ren slappe-af
    Har fået en dejlig py i julegave. Den kommer først af i morgen tidlig, når jeg lige skal jobbe et par timer
    Knus Pia

    SvarSlet
    Svar

    1. De smager nu osse godt :o)
      Desværre er min ovn ikke særlig stor og kan derfor ikke have to af disse forme til at stå ved siden af hinanden.
      Håber du har haft en god dag i py'en.

      Knus her fra.

      Slet