Sider

lørdag den 14. december 2013

14. December


Med udstiks forme, filte nål og lidt flamingo,
 kan der laves julepynt i mini format, som her,
eller større.
Det er alt afhængig af udstiks formene og fantasi.



Ulden til at filte med havde jeg mere end svært ved at opdrive,
dog lykkedes det mig til allersidst,
da jeg var ude at handle.
Det er første gang jeg prøver at nåle filte,
og noget af det ser nu pænest ud i selve udstiks formen.
Flamingo kassen fik jeg i en af dagligvare butikkerne,
det har osse været mere end svært at få fat på,
men det lykkedes.
Allerbedst vil det være at bruge en tyk plade af skumgummi,
når der skal nålefiltes.


God fornøjelse til jer derude.




6 kommentarer:

  1. Hvor er det fint og en god ide. Uld til nålefiltning, har jeg set i Rema 1000 til små penge.

    SvarSlet
    Svar

    1. Det var nemmelig i Rema 1000 at jeg fandt ulden, de ønskede farver må da kunne findes et andet sted. Og der er rigelig af uld til mini tingene.

      Slet
    2. Du kan helt sikkert finde uld andre steder. Især på nettet er der meget at finde. Dit indlæg minder mig om, at jeg faktisk har både nåle og skumgummi plade til at stå....bestilt for mange år siden...og... det flove er, at det stadig står uåbnet i forsendelsespakken. Ha ha ha....Spændende hvilket årstal der står, når jeg en gang åbner den for at lege med indholdet :)

      Slet

    3. UGH ... jeg har skam sendt en føler ud og om en halv times tid, så ved jeg om der kommer bare en smule uld i hus :o)
      Du må da igang med at prøve nålefiltning på et eller andet tidspunkt :o)

      Jeg er kommet i gevaldig knibe, min vaskemaskine, fra januar 2011, kan pludselig ikke tændes ... så jeg må vaske tøj udenbys *øv øv*
      Håber elektrikeren kan komme her senest på tirsdag.

      Slet
    4. ØV altså. Vaskemaskine er svært at undvære. Håber det kan laves og investering i ny kan undgåes.
      Ja, jeg må da vist prøve det filteri, når jeg får pakket sættet ud...fnis.

      Jeg sender lidt uld til dig idag, så du kan filte videre. Fandt noget i Rema 1000 jeg tror du kan bruge.

      Slet

    5. UGH ... den vaskemaskine, den er knap 2 år gammel ... så rimelig ny er den da endnu. Bestemt da ikke til at undvære.

      Glæder mig til at høre om dit projekt nålefiltning :o)
      Du er for god af dig Tove, glæder mig til at lave lidt flere ting i nålefiltning.

      Slet