Sider

torsdag den 26. september 2013

Solen skinner


På denne dejlige dag hvor solen skinner,
har jeg taget en dyb indånding og har valgt at
dagen i dag bruger jeg på mig selv, min datter og haven.

Her en smuk *Stolte Kavalerer*
Billedet blev taget med strakte arme over hovedet !
Ganske godt skudt, hvis jeg selv skal sige det :o)



De grønne blade er osse ramt godt, synes jeg.
Mellem de to stængler, er der en frøkapsel og det er denne
som minder om en bispehue,
Lige nu er der små grønne blade om *bispehuen*



Under * ~ * ses *bispehuen*
Til næste år smider jeg et par frø i jorden,
dog vil den Mirabilis ( Kl. 4 Blomst )
ikke få samme flotte farve som moderplanten,
så spændende bliver det, når den engang blomstrer.



I de forgangne dage er der blevet banket her i hytten.
Det var dér billedet skulle hænge og op kom det ...
men blev taget lige så hurtigt ned igen.
Efter forsøg nr. 5 lykkedes det ...
( godt der er noget der hedder pollyfiller )



På vej hjem i det strålende solskin,
så jeg at der lå en masse ( ! ) planter til afhentning
ude foran et hus.
Jeg kunne snildt have hentet tre murerbaljer fyldt med stauder,
men der skal jo osse være til andre ... så nøjedes med en enkelt murerbalje
fyldt med div. stauder. Og så fik jeg sørme osse stukket en pose i hånden fyldt med
bitte små løg.



Jammen, jeg er måløs ... !



Der er bl.a. store Iris i forskellige farver, flox, dagliljer, store husløg.
Og jow, forresten !
Jeg fik osse en Tudse Lilje.



Ægteparret der deler så gavmildt ud fra deres have, sagde at
alternativet var at køre det på genbrugspladsen.

Mange mange Tak, siger jeg.




3 kommentarer:

  1. Du har mange skønheder i din have og din haveglæde kan mærkes helt ud på den anden side af skærmen. Hvor er det dejligt, når naboer/mennesker deler ud af deres overskud. Sød og herlig tanke, synes jeg.
    Hav en god weekend

    SvarSlet
    Svar

    1. Jeg siger dig, det er så overvældende at der findes mennesker der øser ud af deres overskud. Sidste år lagde jeg godt mærke til det, men syntes da ikke jeg havde 'ret' til at tage lidt af herlighederne.
      Men dejligt at de tænker på andre :o)

      Der skal fyldes follyfiller og males på væggen ... på ~ et ~ eller ~ andet tidspunkt.
      Dejligt at billederne er kommet op at hænge :o)

      Slet
  2. HOV...glemte lige at smile bredt over dine huller i vægen, men op kom billedet da :)

    SvarSlet