Sider

fredag den 23. august 2013

Det er ikke lige ...


... til at se det, hvis man ikke ved det ...



Men jeg tog gevaldig fejl og har trævlet halvdelen op,
resten ~ helt op / ned til sidste pind af skaftet ~ bliver trævlet op
så skafterne bliver lige lange.
Med lige antal omgange af mønsteret.




Først på måneden var jeg til Åben Have, hvor jeg faldt over denne
særprægede plante.
Hvis du ser godt efter, kan du se pletterne på stænglen.
De ligner leopard pletter.
Og planten hedder såmænd :
Leopard Blomst.



Køn plante, tænkte jeg, da jeg så den i den dersens fine have og købte et
eksemplar.
Det bliver da nok osse kun ved denne ene.

For planten har en speciel egenskab :
Den tiltrækker ... fluer ...
Da jeg bor lige klods op ad marker, så er her fluer nok !
Jeg har læst mig til, at når planten blomstrer, så skulle den stinke ... !
Jeg nyder hellere blomster og planter der udsender skønne dufte.




Jeg har et par ideer til hvordan jeg gerne kunne tænke mig at forme min have.
Men det tager altså længere tid ... end jeg nogle gange synes, jeg kan være tjent med.



Så for at camouflere alt for mange store bare pletter,
og for ikke at skulle luge alle vegne
og hele tiden,
så smed jeg nogle frø til pynte græskar og squash i jorden.

Der er flest pynte græskar.
For der hvor squash planterne står,
har myrerne lavet en 20 ~ etagers ~ bygning.
Hvilket jo så betyder, at der ikke er noget næring til mine squash.


2 kommentarer:

  1. Åhh, du er bare så flittig. Både ude, som inde....skriver hun, der ikke kan komme i sving idag.
    Øv hvor trælst at strikke baglæns, når nu du vra færdig...næsten da :)

    SvarSlet
    Svar

    1. Jeg var faktisk blevet færdig med strømpe nr. to ... og kunne så alligevel ikke forlige mig med den forskel der var, at skaftet var lidt længere på den ene strømpe, selvom det kun var til hjemme brug.

      UGH ... mig flittig ? Naa. Kaster mig over en ting og ender med en anden eller helt treide ting.

      God søndag til dig :o)

      Slet