Sider

tirsdag den 28. maj 2013

Hvem kender ...


... denne plante / staude ... ?




Under bladene, er disse klokke ~ lignende blomster.
Planten / stauden blomster fra medio maj til ca. medio juni.
Bladene er stærke, forstået på denne måde, at de virker solide og
er i snit en 10 cm. lange.
Efter blomstrings perioden, er der kun bladene tilbage.


Sådan ser planten / stauden ud.



Denne plante / staude har jeg gået forbi gennem flere år,
og med et ønske om at få en aflægger af den.
I dag kom der en kvinde forbi da jeg stod og kikkede på den,
 jeg spurgte om hun ville holde op i bladene,
så man kan se blomsterne på billedet.
( Tak for hjælpen )
Bladene hænger en 30 ~ 40 cm. over jorden.

Jeg håber der er en eller anden som kan hjælpe med navnet
på planten / stauden.
Jow, jeg har skam motioneret en del på nettet efter den,
indtil nu uden held.

4 kommentarer:

  1. Jeg kender ikke mange stauder af navn, men denne kender jeg :)
    Det er en storkonval du har i haven og det er en utrolig smuk plante.
    Min mor havde den i sin have.
    Knus fra hende der strikker og strikker på livet løs til Møllens venner

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre har jeg endnu ikke planten, men det får jeg :o)
      Lige nu er jeg inde mellem de tunge dråber der plasker ned i haven, så jeg går på opdagelse i de bøger jeg har om blomster, planter og andre have ~ ting.

      Storkonvallen er særdeles giftig, men det tænkte jeg godt på, da jeg så dens blade, de minder om liljekonvallens blade.

      En god dag til dig :o)
      Knus fra en der går ud og drømmer videre i haven.

      Slet
    2. Velbekomme. Jeg glemte lige noget.
      Har vist fået fat i kasser osv til fremsendelse af gamle gode Elna, men jeg får den nok først sendt i næste uge.
      Knus

      Slet