Sider

tirsdag den 13. november 2012

Nord ~ Lys



Det var temmelig mørkt da jeg skulle hjem her til aften ved 17.30 tiden.
Mens jeg stod der på perronnen, kom jeg sådan til at tænke på Nordlyset.
Tænkte, at det kunne da være sjovt om der pludselig kom Nordlys på himlen her i Danmark.

Men det gør nu såmænd ikke ikke.

Som barn var jeg både facineret af Nordlyset men var osse lidt bange for det.
Bange for det ud fra de historier vi fik at høre. Bl.a. fik at vide, at man ikke måtte fløjte når der var Nordlys, for så ville Nordlyset styrte lige mod een og man ville blive ramt af det og dø.
Barske historier.

En gang tog nysgerrigheden over.
Jeg vovede mig halvt om halvt ud. Det vil sige, jeg stak hovedet ud af døren og ud af min mund kom to spæde fløjt hvorefter jeg nærmest knaldede døren i og låste den !
Resten af aftenen turde jeg end ikke kikke ud af vinduet, for tænk hvis ...

Selvfølgelig sagde jeg det aldrig til nogle.

Efter aftensmaden her til aften ringede så mine forældre. De bor i Grønland.
Vi talte om så mange ting og jeg kom helt fra min tanke om Nordlys i Danmark.

Når man har set Nordlyset kan man da kun blive betaget af det.
Bevægelserne i farverne uden nogen form for fast rytme.
Fantastisk !

Desværre har jeg ikke selv billeder af Nordlyset.
Men på bloggen : *doo it just doo it* er der så sent som i aften billeder af Nordlys.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar